Eerste update - Reisverslag uit Douvaine, Frankrijk van Sije Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste update - Reisverslag uit Douvaine, Frankrijk van Sije Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste update

Door: Sije

Blijf op de hoogte en volg Sije

19 September 2013 | Frankrijk, Douvaine

Een eerste update op deze blog vanuit Douvaine, Frankrijk.

Ik ben hier nu 8 dagen en ik vermaak me prima. Ik heb hier al een beetje mijn draai kunnen vinden, in het gezin en in de buurt. Mijn taken hier bestaan hier vooral uit de meiden naar school brengen, weer ophalen, lunchen met ze, naar school brengen, weer ophalen en dan vermaken tot etenstijd. Op woensdag zijn ze vrij, en 'werk' ik de hele dag. Werken tussen aanhalingstekens, want zo voelt het helemaal niet.

In het weekend ben ik vrij, afgelopen zaterdag kwamen de buren eten en zondag hebben we bij opa en oma geluncht en gewandeld langs het meer van Annecy.

Eigenlijk draait hier bijna alles om eten, heb ik het gevoel. Men heeft het bord nog niet leeg en er wordt al gevraagd wat de volgende maaltijd zal zijn. En er wordt lang getafeld, en uitgebreid gegeten, met bijpassende wijn en verschillende soorten kaas voor het dessert. Ook op een gewone maandagavond.

Vanmiddag heb ik de meiden naar school gebracht om half 2, waarna ik naar de Franse cursus ging in de bibliotheek hier in Douvaine. Deze is naast de school en is onder andere bedoeld voor au pairs in deze regio. Daarom wordt het gehouden van 2 tot 4 uur, omdat de scholen hier doorgaan tot half 5. Het was deze keer voor het eerst na de zomervakantie. Er waren ongeveer 20 mensen, waarvan driekwart ongeveer au pair, hier in Douvaine of in dorpjes in de buurt.
Het was heel leuk om andere au pairs te ontmoeten, ik ben met 4 van hen na de tijd nog wezen koffie drinken hier in het dorp. Met één meisje, uit Spanje, heb ik voor morgen afgesproken om weer koffie te gaan drinken, want ze verveelde zich erg, zei ze. Met de andere 3 (nog één uit Spanje, één uit Tsjechie en één uit Canada), die niet in Douvaine wonen, hebben we voor dit weekend afgesproken. Misschien dat we Thonon onveilig gaan maken, of Yvoire ofzo. Ik heb er in ieder geval zin in, dan heb ik iets om naar uit te kijken.

Dit was zo'n beetje wat ik tot nu toe beleefd heb, ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Laat maar weten bij de reacties.

Ik stop nu, want 1: Ik ben het voor nu zat om op een Frans toetsenbord te typen, en 2: We gaan eten. :)

Bisous,
Sije


  • 19 September 2013 - 20:26

    Henk:

    Hee oudste, wat leuk om te lezen hoe het je daar toegaat. Wat dat eten betreft is het dus eigenlijk zo Urk :-)

  • 19 September 2013 - 21:54

    Pieter:

    nou alles SOUS controle. zoals ze het zeggen in de Franse volksmond.

  • 20 September 2013 - 00:06

    Zwanie:

    Heeeeej sije!! Leuk om je verslag te lezen . Wel fijn dat je wat meiden ontmoet hebt denk ik;) Veel plezier daar en vant weekend in thonon! Liefss

  • 20 September 2013 - 09:06

    Leni:

    Hi Sije! leuk dat je een blog hebt (ook leuk voor jou voor later:)) Geniet ervan daar, en fijn dat je al mensen hebt gevonden buiten je gezinnetje om! groetjes, Leni

  • 22 September 2013 - 14:12

    Lisa:

    Sijtjen Braaaaaaower! <3
    Fijn om te lezen dat je 't naar je zin hebt. :)
    Veel plezier, werkse en ik hoop dat je terugkomt met een voorraad crêpes
    die je dan vervolgens aan mij geeft.

    Liefs,
    Lies.

  • 24 September 2013 - 12:36

    Leah:

    Hee Sije,

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar!! Ik blijf je volgen hoor en hoop dat er ook foto's op komen.
    Heel veel plezier nog. xxx

  • 27 September 2013 - 09:41

    Nicolien:

    Gevonden!

    Leuk dat je 'lotgenoten' hebt ontmoet! En dat we zo op de hoogte gehouden worden van je avonturen.

    liefs Nic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sije

Voor mijn tweedejaarsstage ben ik sinds 11 september in Frankrijk aan het werk als au pair. Ik verblijf in Douvaine, bij Nicolas en Annick en hun tweeling Eve en Mina van 3 jaar oud. Voor mijn stage houd ik deze blog bij, maar ook om iedereen een beetje op te hoogte te houden van wat ik hier zoal meemaak.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 11904

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 December 2013

Mijn stage in Frankrijk

Landen bezocht: