Formidable, fooooormidable - Reisverslag uit Douvaine, Frankrijk van Sije Brouwer - WaarBenJij.nu Formidable, fooooormidable - Reisverslag uit Douvaine, Frankrijk van Sije Brouwer - WaarBenJij.nu

Formidable, fooooormidable

Door: Sije

Blijf op de hoogte en volg Sije

28 Oktober 2013 | Frankrijk, Douvaine

Il y a longtemps que j’ai écrit ma dernière mise à jour, parce que mon petit ami m’a visité, et après il était la vacances de toussaint. Ça veut dire que je travaille plus, parce que les filles ne vont pas à l’école. Et quand j’ai fini le travail, je suis très fatigué, et je n’ai pas beaucoup d’envie pour écrire une mise à jour.

J’ai écrit que mon petit ami m’a visité, c’était le dernier week-end. Il a rencontré Nicolas, Annick et les filles, et nous avons mangé ensemble. Après, mon petit ami et moi sommes allés à La Chapelle d’Abondance, à la maison de mon père. On a resté là pour le week-end, et mon petit ami est rentré dimanche soir.

Après, c’était la vacances, donc les filles et moi avons fait beaucoup de dessins, des promenades et autres choses. Aux Pays-Bas, il y a une semaine de vacances en automne, mais ici, il y a deux semaines de vacances.

Dernier jeudi, ma mère et ma sœur arrivaient, pour célébrer mon anniversaire en avance. Elles ont resté dans un petit hôtel à Douvaine, pour 3 jours. Nous avons visité Thonon-les-Bains et Evian. A Evian, on a visité une exposition d’art nouveau. Les soirs, on a rentré à Douvaine, et on a bien mangé là. Aussi, j’ai eu beaucoup de cadeaux de ma mère, parce que mes copines et ma famille avaient donné les cadeaux à ma mère, pour donner à moi. C’était super ! Hier, elles sont rentrées au Pays-Bas.

Aujourd’hui, c’est mon anniversaire. J’ai fait un gâteau au citron avec les filles. Ce soir, après le diner, Annick a allumé les bougies sur le gâteau, et tout le monde a chanté pour moi. Puis, je pouvais les souffler et on a le mangé.

Après, Paloma et Joel venaient pour célébrer mon anniversaire. Ils entraient avec un plat, avec 21 pains au chocolat, et il y avait un bougie. J’ai mangé du gâteau avec eux. C’était formidable.

À la prochaine,
Bisous,

Sije

  • 29 Oktober 2013 - 11:12

    Heleen Berends:

    Hoi Sije,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag (Albert vertelde het mij). Nou in Frankrijk vieren ze verjaardagen niet zoals wij in Nederland gewend zijn. Ik herinner me nog goed mijn eerste verjaardag in 2000 toen ik voor het eerst definitief in Frankrijk ben komen wonen. Van mijn Nederlandse familie kreeg ik kaarten en telefoontjes, maar vanaf de kant van mijn franse schoonouders, schoonzuster, zwagers etc helemaal niets. Daar hadden ze niet aan gedacht en daar doen ze niks aan. Dat komt in het begin heel raar over...; maar ja met de tijd went het. Ook hun eigen verjaardagen vieren ze als het ware niet. In ieder geval niet zoals ik (en jij waarschijnlijk ook) het gewend zijn. Zal wel met cultuurverschil te maken hebben. Niet iedereen in Frankrijk is zo, maar het meerendeel wel. Ik hoop dat je toch nog een leuke dag hebt gehad.

    Hoe lang duurt je stage nog en bevalt het je nog?

    Bonne journée et bon courage pour la suite de ton stage.

    Cordialement
    Heleen

  • 29 Oktober 2013 - 18:06

    Sije:

    Hoi Heleen,

    Bedankt voor je felicitatie, het is inderdaad zo dat er weinig gevierd wordt. Althans, dat was in mijn geval wel zo. Het was dat ik zelf taart gebakken had, anders waren ze het misschien helemaal vergeten. ;)
    Ik geloof dat ze hier de verjaardag van de kinderen wel vieren met familie etc., maar verder weet ik het niet. Natuurlijk kan er weinig tippen aan de Hollandse verjaardagen in de kring. :P

    Maar het bevalt me zeker wel, en eigenlijk stelt het zoveel niet meer voor. Ik ben inmiddels al op de helft, het is nog 7 weken. Net voor kerst hoop ik terug te gaan.

    Waar woon je nu ook alweer precies? Volgens mij nog best een end vanaf hier.

    Groetjes,
    Sije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sije

Voor mijn tweedejaarsstage ben ik sinds 11 september in Frankrijk aan het werk als au pair. Ik verblijf in Douvaine, bij Nicolas en Annick en hun tweeling Eve en Mina van 3 jaar oud. Voor mijn stage houd ik deze blog bij, maar ook om iedereen een beetje op te hoogte te houden van wat ik hier zoal meemaak.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 11897

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 December 2013

Mijn stage in Frankrijk

Landen bezocht: