Le week-end dernier - Reisverslag uit Douvaine, Frankrijk van Sije Brouwer - WaarBenJij.nu Le week-end dernier - Reisverslag uit Douvaine, Frankrijk van Sije Brouwer - WaarBenJij.nu

Le week-end dernier

Door: Sije

Blijf op de hoogte en volg Sije

15 November 2013 | Frankrijk, Douvaine

Iedereen nog bedankt voor de felicitaties, dat vond ik heel leuk. Eigenlijk elke reactie vind ik leuk. Dan krijg ik een beetje het idee dat het ook daadwerkelijk gelezen wordt, want dat heb ik niet echt. Ik moet deze blog natuurlijk bijhouden voor school, zodat ik ook in het Frans blijf schrijven, maar eigenlijk vind ik het best leuk om jullie op de hoogte te houden. Dat had ik nooit gedacht, want ik heb een hekel aan schrijven.

Afgelopen weekend ben ik met Julia, Paloma en Olivia naar het huis in La Chapelle d’Abondance geweest. Julia en Paloma komen uit Spanje en Olivia komt uit Canada. Zij zijn ook au pair hier in Douvaine, of in de buurt, en ik heb ze leren kennen op taalcursus.
We hadden wel eens zin in een weekend zónder geschreeuw van kinderen, maar mét uitslapen, dus kwamen we op het idee om naar het chalet te gaan. Olivia en Paloma hadden boodschappen gedaan, en daar gingen we. Het regende ontzettend hard, dus we gingen niet zo snel, maar uiteindelijk zijn we toch op bestemming aangekomen. Snel de kachel aangezet en warme chocolademelk gemaakt, maar we werden niet echt warm. Dan maar naar bed, met drie dekens per persoon.

De volgende ochtend (lees; middag), nadat we lekker hadden uitgeslapen, heb ik pannenkoeken gebakken als brunch. Het weer was gelukkig beter dan de vorige dag, dus hebben we een wandeling gemaakt door de bergen. Het was best koud, maar de zon scheen wel lekker. Bovenop de bergen lag al sneeuw, dat ook bleef liggen. ’s Avonds samen gekookt en gegeten, en daarna op de bank met een film.

Zondag hebben we weer uitgeslapen en daarna hebben we gebruncht op z’n Canadees, gemaakt door Olivia. Dat houdt in toast, gebakken eieren, gebakken spek, tomaat en gebakken aardappels met ui. De rest van de dag hebben we niets meer gegeten, gek hè?
Deze dag heeft het de hele tijd keihard gesneeuwd, dus we waren best een beetje zenuwachtig toen we weer richting Douvaine gingen. Gelukkig vroor het niet, dus het bleef niet liggen, maar het was toch best eng tijdens het rijden door de bergen. Uiteindelijk zijn we veilig aangekomen.

Tot de volgende keer.

Bisous,
Sije


Merci à vous pour les félicitations, ça m’a fait plaisir. J’aime toutes les réponses, parce que je n’ai pas l’idée quelqu’un lit ma mise à jour. Je dois tenir cette mise à jour pour ma formation, si je écrirai en français. Mais actuellement, je m’amuse de mettre vous au courant. C’est inconcevable, parce que je déteste écrire.

Le week-end dernier, j’ai été au chalet à La Chapelle d’Abondance avec Julia, Paloma et Olivia. Julia et Paloma sont espagnoles, Olivia est canadienne. Elles sont des filles au pair aussi à Douvaine ou dans les environs. J’ai fait connaissance avec elles au cours de français.

Nous avions envie pour avoir un week-end sans cris des enfants, et avec faire la grasse matinée. Donc on a eu l’idée pour aller au chalet. Olivia et Paloma ont fait les courses, et allions-y. Il pleuvait très fort, donc ça n’allait pas vite, mais nous sommes arrivées. C’était très froid dans le chalet donc nous avons allumé le poêle et nous avons bu chocolat chaud. C’était encore froid, donc nous nous allions coucher, avec trois couvertures par personne.

Le prochain matin, après la grasse matinée, j’ai fait des crêpes. L’après-midi, nous avons fait une promenade à la montagne. Ça faisait froid, mais il y avait aussi beaucoup de soleil. Au-dessus de la montagne, il y avait déjà beaucoup de neige. Le soir, nous avons fait le repas et nous avons mangé. Après nous avons vu un film.

Dimanche, nous avons fait la grasse matinée encore et après nous avons mangé un brunch canadien. Olivia a fait ça ; du toast, des œufs au lard, des tomates et des pommes de terres sautées avec l’oignon. Apres, nous n’avons rien mangé pour tout le jour. Bizarre, n’est pas ?
Ce jour, il neigeait très fort, donc nous avions un peu peur pour aller à Douvaine. Heureusement, il ne gelait pas, mais nous étions contentes pour arriver à la maison.

A la prochaine.

Bisous,
Sije

  • 15 November 2013 - 21:19

    None Albert:

    We lezen je blogs hoor!
    Was dus al lekker koud in La Chapelle... Klaar voor de winter die deze week echt op gang is gekomen. Complimenten voor je Frans. Dat gaat dus echt goed!

    Groetjes, ook van je tante Cobi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sije

Voor mijn tweedejaarsstage ben ik sinds 11 september in Frankrijk aan het werk als au pair. Ik verblijf in Douvaine, bij Nicolas en Annick en hun tweeling Eve en Mina van 3 jaar oud. Voor mijn stage houd ik deze blog bij, maar ook om iedereen een beetje op te hoogte te houden van wat ik hier zoal meemaak.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 11895

Voorgaande reizen:

11 September 2013 - 21 December 2013

Mijn stage in Frankrijk

Landen bezocht: